Rabu, 2 April 2014

OSTEMATRIX SHAKLEE

Kalsium adalah mineral yang amat penting bagi manusia, antara lain bagi metabolisme tubuh, penghubung antar saraf, kerja jantung, dan pergerakan otot.

Setelah umur 20 tahun, tubuh manusia akan mulai mengalami kekurangan kalsium sebanyak 1% per tahun. Dan setelah umur 50 tahun, jumlah kandungan kalsium dalam tubuh akan menyusut sebanyak 30%. Kehilangan akan mencapai 50% ketika mencapai umur 70 tahun dan seterusnya mengalami masalah kekurangan kalsium.





Berapa banyakkah keperluan kalsium untuk setiap individu?? Sila rujuk carta di bawah

    PEREMPUAN 

   LELAKI

Secara kasar, wanita memerlukan lebih kalsium berbanding lelaki. Wanita remaja memerlukan kalsium yang cukup untuk menguatkan tulang mereka di samping membantu mengawal osteoporosis semasa mereka semakin meningkat dewasa. Wanita asia yang mempunyai struktur badan yang lebih kecil dan ketumpatan tulang yang rendah lebih berrisiko tinggi menghidapi osteoporosis. Masalah yang dihadapi dengan kalsium ialah kadar penyerapannya yang agak rendah. Sebenarnya badan kita hanya memerlukan 150mg kalsium sehari, tetapi memerlukan pengambilan sehingga 10x ganda daripada jumlah tersebut.

Sumber utama kalsium datang nya dari susu, namun sesetengah orang tidak dapat menelan susu, antara sebabnya loya atau kembung. Lantaran itu SHAKLEE ada mengeluarkan sejenis pil kalsium iaitu OSTEMATRIX. Jom kita berkenalan dengan pil ini.



Shaklee Ostematrix Membekalkan :

1) 1000mg (100% Pengambilan Harian) unsur Kalsium  daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semulajadi.
2) 400mg (100% Pengambilan Harian) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya.
3) 400IU (100% Pengambilan Harian ) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium.

Dengan Kalsium Ostematrix dari Shaklee, anda bukan sahaja mendapat kelebihan dari 
Kalsium, tetapi lebih dari itu.


Kalsium Shaklee Ostematrix adalah Kalsium Terbaik di Malaysia.
Antara faedah-faedah yang boleh didapati daripada pengambilan Pil Kalsium Ostematrix Shaklee adalah :

1) Membina tulang dan gigi yang kuat.
2) Membantu mengekalkan tekanan darah yang normal.
3) Membantu dalam pengecutan otot dan pelancaran saraf.
4) Membantu mengurangkan simptom-simptom senggugut (PMS) seperti perut kembung (Bloating), kekejangan (Cramps), retensi air(water retention), mudah meradang(irritability) dan kemurungan(moodiness).
5) Membantu proses penyimpanan dan pelepasan  sesetengah hormon.
6) Membantu perkembangan tubuh badan normal.
7) Merendahkan kandungan fosfat bagi mereka yang mengidap penyakit buah pinggan kronik.


Testimoni Pengguna Ostematrix











KESIMPULANNYA

Jika anda adalah seorang yang mudah STRESS, mudah kejang, ada masalah water retention, sembelit dan pra haid, pastikan anda memberi peluang diri anda mengubah nasib anda denganOstematrix.
Jika anda seoarang pengidap BUASIR tegar dan sering mengalami kesakitan atau sembelit setiapkali membuang air besar,Ostematrix menbantu anda dari terus dibelenggu kisah Ngeri itu.
Jika anda seorang yang bekerja dan sering KELETIHAN,ostematrix antara jawapan terbaik membantu anda kekal bertenaga dan bersemangat!
Jika anda seorang IBU MENGANDUNG, ostematrixmembantu mengelakkan kekejangan dan sakit tulang belakang.
Jika anda seorang IBU YANG MENYUSUKAN anak,ostematrix membantu pengeluaran susu anda dengan lebih baik provided prinsip utama penyusuan diamalkan.
Jika anda seorang WANITA dan LELAKI, ostematrixmembantu mengurangkan risiko kereputan tulang ( osteoporosis)
Jika anda mempunyai masalah OBESITI (berat badan berlebihan), anda perlukan ostematrix demi memastikan kepadatan tulang anda mengampu tubuh badan anda.

PRODUK SHAKLEE MALAYSIA DI JAMIN
* 100% HALAL
* KELULUSAN KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA (KKM)
* SEMULAJADI
* TIADA TAMBAHAN PERASA TIRUAN
* TIADA  TAMBAHAN PEMANIS
* TIADA TAMBAHAN PEWARNA
* TIADA PENGAWET


Untuk mendapatkan konsultasi dari saya sila hubungi 
PM FB : Shimaku

Disclaimer:- These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...