Isnin, 31 Mac 2014

PIGMENTASI DAN JERAGAT ??


Pigmentasi dan jeragat adalah keadaan kulit yang kekurangan melasonit atau melanin. Ia dapat dilihat sebagai tompokan gelap, keperangan muka yang berkembang perlahan-lahan. Keadaan ini terjadi disebabkan oleh sel (melasonit) yang menghasilkan pigmen melanin yang berfungsi memberi warna kulit.

Seseorang yang mempunyai tona kulit yang lebih gelap mempunyai jumlah melanin yang lebih tinggi berbanding mereka yang memiliki kulit cerah di mana mereka mempunyai melanin yang lebih rendah. Masalah pigmentasi kulit disebabkan pengeluaran melanin yang meningkat dan menyebabkan kulit warna menjadi lebih gelap,bertompok dan tidak sekata.

Mari kita sama-sama memerangi pigmentasi dan jeragat sebelum ia merebak dan mencomotkan muka.

Tips kurangkan pigmentasi dan jeragat :-

1) Pigmentasi juga berlaku disebabkan oleh hormon. Oleh itu anda boleh stabilkan hormon dengan pengambilan GLA COMPLEX SHAKLEE.

2) Kurangkan risiko pigmentasi dengan melindungi kulit dengan penggunaan krim pelindung UV dari terdedah dengan sinaran UV yang tidak sihat.

3) Amalkan pemakanan seimbang yang lengkap dengan nutrisi penting untuk kulit, terutamanya protien. ESP SHAKLEE membekalkan protien semulajadi yang di hasilkan dari Soya NON-GMO. ESP mengandungi protien dan isoflavene yang bertindak serentak untuk menghalang sel tidak normal dan secara tidak langsung membaiki pigmentasi.

4) Sekiranya anda mengambil pil perancang, anda disarankan memilih pil perancang dengan kadar hormon progesteron dan estrogen lebih rendah. Ini kerana salah satu penyebab pigmentasi adalah dari pil perancang.

5) Elakkan penggunaan komestik yang mengandungi bahan toksik yang boleh menyebabkan "photoxic". Fenomena disebabkan bahan toksik bertindak balas dengan radiasi sinaran UV. Anda di sarankan mengamalkan penggunaan komestik yang BEBAS PARABEN yakni rangkaian Penjagaan Kulit Shaklee.

6) Selain itu anda juga boleh mengamalkan VITAMIN C dan VITAMIN E SHAKLEE bagi merawat masalah pigmentasi dan jeragat anda.

Sebelum terlambat, lebih baik mengcegah dari merawat. Salam Ikhlas,Salam Sayang. Jom Cantik dan Sihat dengan produk yang di yakini selamat dan berkesan.


Untuk mendapatkan konsultasi dari saya sila hubungi 
PM FB : Shimaku
Disclaimer:- These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...